مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه: 

طرح تفکیک زباله از مبدا ماه آینده در کرمانشاه عملیاتی می‌شود 

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در یک ماه آینده طرح تفکیک زباله از مبدا شروع و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ 25 July 2024

محمد موحدی مجد در گفت و گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ما طرح تفکیک زباله از مبدا را هیچ وقت متوقف نکردیم و همیشه در جریان بوده و توسط شرکت بازیافت کرمانشاه به صورت مستمر در چند سال اخیر انجام گرفته است ولی پوشش دهی این طرح آنطور که باید مطلوب نبوده است.

وی افزود: با استفاده از بستر آی تی و فضایی که به وجود آمده و تجربیات سایر کلان شهرها ما سعی کردیم برای سال جدید به سمتی برویم که مشارکت شهروندان را بیشتر داشته باشیم.
 
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از سال گذشته تفکیک زباله از مبدا شروع شده است، چندین نرم‌افزار هم بررسی شده و دلیل تعویق افتادن این کار برای این بوده است که بررسی بیشتری صورت گرفته تا نرم‌افزار مطلوب‌تری داشته باشیم.

موحدی مجد ادامه داد: البته دلیل تاخیر عملیاتی شدن طرح تفکیک زباله این بود که کار رسید به سال جدید و یک مقدار مشکل اعتبارات و بودجه داشتیم و بودجه ما دیر ابلاغ شد از سمت شورای شهر و ما با تاخیر مواجه شدیم. 

وی عنوان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا یک کار مشترک با همکاران سازمان فاوا و معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند است که به گفته همکاران در یک ماه آینده شروع و عملیاتی شدن کار را داریم.

موحدی مجد اضافه کرد: قصد داریم که با همکاران سازمان فرهنگی وارد کار شویم کنیم و با استفاده از این نرم‌افزار و مشارکت شهروندان این موضوع را فرهنگ سازی کنیم.

وی تشریح کرد: سال گذشته در ادارات هم تفکیک زباله از مبدا شروع شده و مشارکت در ادارات هم صورت گرفته و با توجه به اینکه اکثر ادارات شهر کرمانشاه باید گواهینامه مدیریت سبز را دریافت کنند، در ادارات به صورت مستمر درخواست داریم و استقرار سطل‌های زباله تفکیک و فعالیتی که باید انجام بگیرد، در همه دستگاه‌های اجرایی آموزش داده می‌شود و بررسی می‌شود که همکاران ما بازدید می‌کنند، بازدیدهای مستمر صورت می‌گیرد و در صورتی که آن اداره این روند را انجام دهد به دستگاه اجرایی مربوط گواهینامه مدیریت سبز داده می‌شود.

موحدی مجد بیان کرد: اولویت ما بیشتر فرهنگ سازی تفکیک زباله در ادارات است، با توجه به اینکه پرسنل می‌توانند  در رابطه با این موضوع در خانواده‌ها تبلیغ کنند که این کار رویکرد فرهنگ سازی هم دارد.

وی ادامه داد: اطلاعاتی که از شرکت بازیافت داریم نزدیک به ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش هستند ولی تحت پوششی که مشارکت همه را داشته باشیم، وجود ندارد.

موحدی مجد در ادامه افزود: تفکیک زباله به صورت سنتی در حال انجام است یعنی خودروهای تفکیک زباله در مناطق مختلف گشت زنی دارند و سر یک تایم مشخصی خانواده‌ای که اقدام کرده به تفکیک پسماندهای خشک و پسماندهای قابل بازیافت این زباله‌ها را به خودرو تفکیک زباله تحویل می‌دهد که ما قصد داریم تفکیک زباله به شکل سنتی را تغییر دهیم و مشارکت بیشتری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: امید است امسال اتفاقات خوبی را رقم بزنیم که مطلوب شدن این روند به مشارکت حداکثری شهروندان بستگی دارد.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در گام اول انتظار نتیجه مطلوبی نداریم و شهروندان باید اثرات مطلوب این کار را ببینند و ما تبلیغات را داشته باشیم و فرهنگ سازی کنیم برای مشارکت حداکثری مردم که به مرور روند افزایشی شدن مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا را داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار